O regionie Warmii i Mazur i promocji polskich produktów dyskutowano na Kongresie 590. W gronie prelegentów przedsiębiorca z naszego regionu Jan Szynaka – Prezes Grupy Meblowej Szynaka.

W dniach 7-8 października w Jasionce koło Rzeszowa odbyła się 4. edycja Kongresu 590. Wydarzenie to stanowi doskonałą przestrzeń do dyskusji o wyzwaniach, które stoją przed Polską i polskimi firmami. Do doskonała platforma wymiany idei i doświadczeń przedstawicieli środowisk, które mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki i przedsiębiorczości polskich firm. Jego uczestnikami są głównie przedsiębiorcy, analitycy, ekonomiści, politycy, przedstawiciele samorządów i instytucji publicznych, ludzie świata nauki i mediów. Nazwa wydarzenia, czyli liczba 590 nawiązuje do prefiksu kodu kreskowego, którym markowane są towary wyprodukowane w Polsce. Kody kreskowe widoczne na niemal każdym opakowaniu produktów dostępnych w sklepach powstały w celu szybkiej identyfikacji produktu i jego pochodzenia. Kody kreskowe zaczynające się od 590 oznaczają Polskę.

Program Kongresu 590 złożony był z licznych debat, dyskusji, panelów i warsztatów. Zostały one podzielone na kilkanaście bloków tematycznych, podczas których wspólnie dyskutowano na tematy związane z rozwojem polskiej gospodarki i ekspansją polskiego biznesu na rynki zagraniczne. Wśród prelegentów był przedsiębiorca z naszego regionu Prezes Grupy Meblowej Szynaka Jan Szynaka, który od lat promuje nasz region i walczy o równe szanse konkurowania na arenie międzynarodowej polskich firm i polskich produktów. Jest on wielkim orędownikiem i promotorem Polski i polskich produktów na świecie. Podczas Kongresu 590 firma Szynaka Meble po raz kolejny znalazła się w gronie finalistów Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii Międzynarodowy Sukces. To prestiżowe wyróżnienie przyznawane jest firmom, które wnoszą znaczący wkład w rozwój polskiej gospodarki, budując jednocześnie pozytywny wizerunek polskiej przedsiębiorczości na arenie międzynarodowej. Dziś firma Szynaka Meble zajmuje ugruntowaną pozycję lidera na światowym rynku meblowym i jest jedną z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w branży meblowej. Swoje produkty eksportuje do ponad 50 krajów na świecie i z każdym rokiem zdobywa kolejne, nowe rynki.

- Ta dwudniowa debata dostarczyła szereg wniosków oraz rozwiązań, które mogą przyczynić się do uwolnienia potencjału polskiej gospodarki i polskiej branży meblowej na świecie. Polskie firmy umieją konkurować, a ich silna pozycja na światowych rynkach jest najlepszą promocją naszego kraju. Nie ma dzisiaj nowoczesnej, silnej gospodarki międzynarodowej, jeśli nie zbudujemy świadomości i patriotyzmu ekonomicznego wśród polskich konsumentów. Z każdym rokiem jest on w nas Polakach coraz silniejszy ale musimy go umacniać i promować. Takie działania pozwolą nam dotrzeć do świadomości społecznej Polaków, by pokazać im, że ich decyzje zakupowe mają ogromny wpływ na rozwój polskich, rodzimych firm i polskiej gospodarki. To końcowy klient tak naprawdę decyduje po który wyrób sięga, a w tym wyrobie jest wszystko: zysk i tym samym pieniądze przeznaczone na innowacje, rozwój regionów, działania społeczne, miejsca pracy i rozwój rodzinnych firm, takich jak nasza. Przewagą nas jako rodzimych producentów jest doskonała wiedza o lokalnych surowcach, ale też i potrzebach konsumentów. Warto pokazywać i promować w Polsce wysoką jakość i wyjątkowość narodowych produktów. Nasza firma będzie brała udział w ogólnopolskiej kampanii “Sobota dla Polski - Wybieram 590”, która ruszy 7 grudnia br. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do zakupów towarów, których kod kreskowy zaczyna się od liczby 590. Poprzez ogólnospołeczne uświadomienie chcemy zaszczepić w polskich konsumentach nawyk identyfikacji źródła pochodzenia produktu – jeśli kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590, możemy być pewni, że produkt jest polski, a decyzja o preferencji go podczas zakupów jest już pierwszym krokiem w budowaniu patriotyzmu gospodarczego i wspierania w ten sposób długofalowego rozwoju polskich firm i polskiej gospodarki. Zachęcam wszystkie polskie firmy, nie tylko z naszego regionu do udziału i promowania tej kampanii, a polskich konsumentów do zakupu rodzimych produktów – powiedział podczas Kongresu 590 Prezes Jan Szynaka.