Przez cztery dni września wszystkie drogi prowadziły do Iławy, a przynajmniej przedstawicieli branży meblarskiej. W Centrum Wystawienniczym Szynaka odbyła się kolejna edycja Targów Partnerskich Producentów Mebli, które zorganizowała Grupa Meblowa Szynaka wraz z partnerami. Do Iławy, jak co roku, zjechał świat meblarski nie tylko z Polski, ale też z Europy, żeby zobaczyć, co ma do zaoferowania jeden z wiodących producentów mebli w kraju i na świecie, jakim jest dziś Grupowa Meblowa Szynaka. Meble prezentowane na iławskich targach od lat wyznaczają nowe kierunki wzornicze na światowych rynkach meblowych.

W Iławie zakończyły się czterodniowe Targi Partnerskie Producentów Mebli. Tegorocznej, dziewiątej już edycji wydarzenia organizowanego przez Grupę Meblową Szynaka, towarzyszyło otwarcie nowej hali magazynowej w Szynaka Logistic w Iławie. — Dziś łączymy potężną inwestycję, otwarcie nowej hali, z prezentacją naszych produktów — mówi Jan Szynaka, prezes zarządu firmy Szynaka Meble.— Chcemy pokazać naszym klientom nie tylko meble, nasze nowości produktowe, ale też to, jak mamy zorganizowaną logistykę. Dziś dzięki kolejnej inwestycji, za ponad 27 milionów złotych, powiększyliśmy nasz kompleks magazynowy o 15 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Obecnie mamy największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w Polsce północnej, którego łączna powierzchnia wynosi prawie 60 000 mkw. Wysoka frekwencja gości z całego świata, którzy co roku odwiedzają nasze targi, świadczy o nieustannie rosnącym zainteresowaniu naszymi meblami. Potrzebujemy nowoczesnych narzędzi, jakim jest nowo otwarty kompleks logistyczny, dzięki którym możemy sprostać oczekiwaniu klientów i wysyłać nasze meble na cały świat.

— Targi w Iławie od początku mają rodzinny charakter, co podkreśla panująca atmosfera i obecność innych firm z branży meblowej— dodaje prezes Szynaka. — Tu mamy więcej czasu na rozmowy z klientami, podpisanie kontraktów i zacieśnianie więzi biznesowych, dzięki czemu te spotkania są o wiele efektywniejsze. A warunki do rozmów były faktycznie sprzyjające, bowiem pierwszego dnia targów został zorganizowany uroczysty wieczór branżowy w Pałacu Mortęgi, a o niepowtarzalne doznania kulinarne wszystkich gości odwiedzających Centrum Wystawiennicze Szynaka dbali Szefowie pałacowej kuchni,

Dziś Polska jest czwartym producentem mebli na świecie i drugim eksporterem w Europie. Przed nami są tylko Włosi. Tylko 15 proc. mebli produkowanych w Polsce zostaje w kraju, reszta trafia na eksport. — Jako Grupa będziemy teraz wystawiać się na targach w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej, jak też w High Point w Stanach Zjednoczonych. Trzeba wychodzić poza Europę, trzeba walczyć o kolejne rynki — mówi prezes Jan Szynaka

Targi w Iławie zajmują kluczowe miejsce w kalendarzu branży meblarskiej, a obecność na nich to wręcz biznesowy obowiązek. — Jestem od początku na targach. Event organizowany przez firmę Szynaka Meble to okazja, żeby zapoznać się z najnowszą ofertą produktową firmy, która jest jednym z naszych głównych dostawców — mówi Grzegorz Czapiewski z salonu mebli z Chojnic. — Tu jest czas na oglądanie, na rozmowy handlowe i czerpanie inspiracji. Meble firmy Szynaka odzwierciedlają najnowsze trendy w dziedzinie designu, które prezentujemy klientom w naszych salonach meblowych — podkreśla Barbara Ozdarska z firmy Junior w Ciechanowie. Tegorocznej edycji targów towarzyszyło przecięcie wstęgi na uroczystym otwarciu nowej hali magazynowej w Szynaka Logistic w Iławie. To kolejna duża inwestycja w Grupie Meblowej Szynaka.

Nie sztuką jest bowiem tylko wyprodukować mebel, trzeba go jeszcze sprzedać i oczywiście dostarczyć klientowi, nierzadko na innym kontynencie. A gdy w grę wchodzą setki tysięcy różnych mebli, logistyka staje się równie ważna, jak sama produkcja. Dlatego każda firma potrzebuje nowoczesnego centrum logistycznego. I dzięki kolejnej inwestycji, nowej hali, która powstała w nieco ponad rok, Grupa Meblowa Szynaka ma takie. Centrum jest ogromne. Ma wielkość dziesięciu boisk piłkarskich. A w kompleksie po wybudowaniu nowej hali znajduje się aż 12 tys. metrów bieżących regałów wysokiego składowania (w większości 5 i 6-piętrowych), w tym prawie 19 tys. gniazd paletowych. — W centrum mamy wiele innowacyjności, a 50 ramp załadunkowych pozwala nam na sprawny załadunek ponad 100 samochodów na dobę — podkreśla Waldemar Górski, dyrektor Centrum Logistycznego Szynaka Meble w Iławie. — Dzięki tej inwestycji wzrośnie też zatrudnienie, o ponad sto osób w całym naszym centrum. Patronat nad tegorocznymi targami objęli marszałek województwa, wojewoda warmińsko-mazurski i Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Olsztynie

— Produkcja mebli, przetwórstwo drzewne to jedna z trzech inteligentnych specjalizacji, na które stawiamy jako region — mówi marszałek Gustaw Marek Brzezin. — Kolejna inwestycja Grupy Meblowej Szynaka wpisuje się w ten kierunek. Cieszy, że firma się rozwija, że rośnie produkcja i zatrudnienie w naszym województwie, a Grupa Meblowa Szynaka jest skutecznym promotorem naszego regionu na świecie. 10 proc. eksportu polskich mebli stanowią meble z Warmii i Mazur. Dlatego tak ważne, żeby w regionie, który szczyci się produkcją mebli, odbywały się duże targi meblowe. Dlatego dopingujemy i wspieramy te działania. — Dziś meble stały się już wizytówką naszego województwa — dodaje wicewojewoda Sławomir Sadowski.— I trzeba pamiętać, że tylko 15 proc. mebli pozostaje w kraju, pozostałe trafiają na eksport, a to napędza naszą gospodarkę. Ta inwestycja szczególnie cieszy, bo Szynaka Meble to wielopokoleniowa firma rodzinna, polski kapitał. Nowa inwestycja powstała na terenach włączonych do Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. — W sierpniu 2017 roku zostało wydane zezwolenie, a już mamy otwarcie hali — zauważa Grzegorz Smoliński, prezes W-MSSE. — To obrazuje skuteczność, innowacyjność i tempo rozwoju Grupy Meblowej Szynaka. Z iławskiego centrum logistycznego towar trafia do ponad 50 krajów na świecie. Nic więc dziwnego, że świat z uwagą obserwuje działania firmy Szynaka Meble, która jest cenionym i pożądanym partnerem biznesowym na arenie międzynarodowej.

Mottem przewodnim tegorocznych targów jest hasło: „Piękno wywodzi się z natury”. Wyrazem tego są meble, które powstały z inspiracji naturalnym pięknem drewna. — Każdy, kto odwiedził tegoroczne targi, otrzymał przygotowaną przez Lasy Państwowe sadzonkę, która symbolizuje przywiązanie firmy Szynaka Meble do promowania ekologii i ochrony środowiska — podkreślił Michał Szynaka, dyrektor do spraw marketingu Grupy Meblowej Szynaka. Pomimo odwołania w ostatniej chwili targów meblowych w Ostródzie, event organizowany przez firmę Szynaka Meble wraz z Partnerami cieszył się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających. Wszystko wskazuje na to, że Targi Partnerskie Producentów Mebli przez lata stały się jedną z najważniejszych imprez branży meblowej w kraju i najważniejszą w regionie Warmii i Mazur. To świetna perspektywa dla producentów z branży meblowej i właścicieli salonów meblowych, którzy szukają prestiżowych imprez wystawienniczych, na których mogą się spotkać i wspólnie rozmawiać o priorytetach i produktach branży.

Dziś Targi Partnerskie Producentów Mebli otwierają przed wieloma firmami nowe możliwości rozwoju i zdobywania międzynarodowych rynków zbytu. Strategiczne położenie Iławy w południowo - zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego gwarantuje doskonałą dostępność komunikacyjną. To w Iławie krzyżują się główne węzły komunikacji kolejowej, gwarantujące bezpośrednie połączenia nawet z najodleglejszymi miastami kraju. Bezpośrednie sąsiedztwo trasy krajowej nr 16, łączącej granicę Polski z autostradą A1 czy drogą ekspresową S7 pozwala na szybki i komfortowy dojazd gości z całej Polski. – Zapraszamy do współpracy wszystkich, którzy chcieliby w przyszłym roku dołączyć do grona współwystawców i zaprezentować swoją ofertę podczas największej na Warmii i Mazurach imprezie branżowej. Z uwagi na rosnące zainteresowanie wydarzeniem, jesteśmy otwarci na rozmowy i wykazujemy swoją gotowość aby otworzyć przestrzeń wystawienniczą przed firmami, które szukają w tej części Polski dla siebie i swoich produktów skutecznego narzędzia promocyjno-marketingowego – podsumowuje prezes Jan Szynaka.