W dniach 13-21 października 2020 r. odbyły się największe targi meblowe w USA – w High Point w Karolinie Północnej. To szczególnie ważna edycja dla polskiego przemysłu meblowego, ponieważ po raz pierwszy na amerykańskich klientów czekał narodowy showroom z ofertą 7 polskich marek, w tym firmy Szynaka Meble. Powstał on w ramach projektu European Smart Design from Poland – wspólnej inicjatywy Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz Polskiej Fundacji Narodowej. Otworzyło to nowe, ogromne możliwości dla Polski – jako drugiego eksportera mebli na świecie, który rozpoczął podbój amerykańskiego rynku.

Październikowe Targi High Point stanowiły pierwsze wydarzenie meblarskie tej skali, które z powodzeniem udało się zorganizować w tym trudnym dla wszystkich czasie pandemii koronawirusa. Wydłużenie czasu trwania imprezy do 9 dni, pozwoliło zmniejszyć natężenie ruchu i rozłożyć w czasie prowadzenie rozmów i spotkań biznesowych. Miejski kompleks targowo-wystawienniczy w High Point może poszczycić się ponad 100-letnią tradycją handlu meblami w Stanach Zjednoczonych. Wydarzenie to każdego roku gromadzi tłumy profesjonalistów, designerów, architektów wnętrz i handlowców z USA. High Point odróżnia się od ośrodków targowych w Europie tym, że wystawy są rozmieszczone w niemal 160 obiektach na terenie całego miasta (łączna powierzchnia wystawiennicza wynosi ponad 1,1 mln mkw.), a miasto żyje głównie z organizowanych dwa razy do roku wystaw poświęconych branży meblarskiej. Udział w tych targach ma ogromny potencjał biznesowy, ponieważ wydarzenie to jest obowiązkową pozycją w kalendarzu osób decydujących o wprowadzaniu mebli do sprzedaży w amerykańskich sieciach handlowych.

- Wybraliśmy Stany Zjednoczone, bo właśnie na tym rynku chcieliśmy zaprezentować naszą firmę jako polską, silną grupę meblową o różnorodnych możliwościach produktowych i ogromnym potencjale produkcyjnym. Meble sygnowane logo naszej firmy trafiają dziś na wszystkie kontynenty, ale na ogromnym rynku amerykańskim mają jeszcze sporo do zdobycia. Ogromne zainteresowanie podczas tragów naszymi produktami jest namacalnym dowodem na to, że popyt na meble produkowane w naszych zakładach wciąż rośnie, a my szybko zwiększymy swoje udziały w globalnym rynku meblowym. Potencjał na rynkach zagranicznych jest duży, więc po prostu nie tracimy czasu i inwestujemy w nasz rozwój. Działamy odważnie i w tym właśnie tkwi siła Grupy Meblowej Szynaka. Udział w Targach High Point to nowy model promocji, który pozwala połączyć potencjał naszej firmy z budowaniem pozytywnego wizerunku Polski jako kraju oferującego najwyższej jakości markowe produkty. Wzajemna współpraca polskiej branży meblowej i krajowych instytucji okazały się kluczem do budowania silnego wizerunku polskiej marki na międzynarodowych imprezach targowych. Wspólne stoisko czołowych producentów mebli dało nam ogromną szansę zaprezentowania amerykańskim klientom bogatego portfolio rodzimych produktów. Wydarzenie to stało się swoistym polem wymiany doświadczeń, a także zdobywania nowej wiedzy o potrzebach, gustach i oczekiwaniach amerykańskich klientów. Właściwe zdefiniowanie grup docelowych oraz poznanie ich cech charakterystycznych pozwoliło nam przygotować w sposób trafny i przemyślany oferty dedykowane amerykańskiemu rynkowi. Realizacja powyższego projektu przekłada się pośrednio na rozwój współpracy gospodarczej pomiędzy Polską i Stanami Zjednoczonymi. Dla sprzedawców w USA nasz kraj ma szansę stać się wiarygodnym i znaczącym źródłem zaopatrzenia. Polski rynek meblowy ma dziś silne atuty i wiele cennych wartości, których szukają amerykańscy nabywcy – powiedział Prezes Jana Szynaka uczestniczący w Targach High Point.